FINALISTA Kuratoryjnego Konkursu z Języka Polskiego 2023/2024

W tym roku szkolnym nasza uczennica WERONIKA ŁYDKA z klasy 8a otrzymała tytuł FINALISTY w Konkursie Kuratoryjnym z Języka Polskiego. Ogromne gratulacje i powodzenia w wyborze wymarzonej szkoły!
Aneta Hinc
 
 
Otwórz zdjęcie

Podziękowania

Świetlica szkolna składa serdeczne podziękowania rodzicom, którzy wspomagają jej prace poprzez dostarczanie środków finansowych, kreatywnych materiałów plastycznych, jak również zabawek, klocków konstrukcyjnych, gier zręcznościowych oraz sprzętu sportowego.  Materiały te umożliwią prowadzenie ciekawych i atrakcyjnych zajęć świetlicowych oraz poznanie przez dzieci różnych metod i form spędzania wolnego czasu.

Nauczyciele świetlicy

Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa w naszej szkole

Konkurs na najładniejszą KARTKĘ WIELKANOCNĄ

Podczas zajęć komputerowych i informatyki uczniowie uczestniczyli w konkursie na najładniejszą KARTKĘ WIELKANOCNĄ. Spośród uczestników konkursu komisja wyłoniła sześciu zwycięzców:
a/ Uczniowie klas I-III
 I miejsce – Cezary Reptowski, II miejsce – Zuzanna Żemełka, III miejsce – Choruży Wiktoria
b/ Uczniowie klas IV - VIII
I miejsce – Julia Freiberg, II miejsce – Magdalena Ojdana, III miejsce – Anna Iwanowska
GRATULUJEMY
Marcin Szulc

WYNIKI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ORZEŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

W grudniu odbył się w naszej szkole Ogólnopolski Konkurs  “Orzeł Edukacji Wczesnoszkolnej”. Celem konkursu było umożliwienie intelektualnej aktywności uczniów na arenie ogólnopolskiej, urozmaicenie programu zajęć oraz popularyzacja nauki poprzez zabawę. Uczniowie zmierzyli się z zadaniami o różny stopniu trudności sprawdzającymi ich wiedzę ogólną.

Do konkursu przystąpiło 30 uczniów z klas I, II i III. Za pierwsze trzy miejsca  przyznawane są  nagrody książkowe i tytuł  laureata. Miejsca 4-20 nagradzane są dyplomem laureata oraz drobnym upominkiem. Pozostali uczestnicy otrzymują dyplom uczestnictwa. Przyznawane są miejsca Ex aequo.

W naszej szkole laureatami konkursu zostało 8 osób.

Klasy pierwsze:

  • Łukasz Modzelewski – laureat 15 miejsca, kl. I a
  • Alicja Szymikowska – laureatka 15 miejsca , kl. I c
  • Tomasz Skrouba – laureat 18 miejsca, kl. I c
  • Nikodem Pytel – laureat 20 miejsca , kl. I c

 Klasy drugie:

  • Aleksandra Och – laureatka 10 miejsca, kl. II b

Klasy trzecie:

  • Filip Minasiewicz – laureat 15 miejsca, kl. III b
  • Julia Gruszka – laureatka 19 miejsca, kl. III b
  • Aleksandra Myszk – laureatka 20 miejsca, kl. III a

Edyta Malotka

Spotkanie rodziców z p.Lelental

Dnia 13.03.2024 o godz. 17 pedagog szkoły zorganizował  szkolenie dla  rodziców z p. Lelental, byłym kierownikiem sekcji ds. walki z przestępczością narkotykową, wykształconym pedagogiem i prawnikiem, na temat skutków prawnych i zdrowotnych zażywania przez młodzież środków psychoaktywnych w rozbiciu na narkotyki i dopalacze.
Ze spotkania skorzystało 9 rodziców naszej szkoły.

Cecylia Dolna

Szalony początek wiosny

Klimat w Szkołach Metropolii

W ostatnim poście poinformowaliśmy o ogromnym sukcesie Zofii Kreft, Alicji Myszk oraz Filipa Szmigla w konkursie "Klimat w Szkołach Metropolii". Chcielibyśmy przybliżyć Państwu realizowaną przez nich inicjatywę:

W ramach inicjatywy „Szkoła Chwaszczyno dba o klimat” postawiliśmy na wszechstronność działań. Naszym celem było dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, wykorzystując dwa źródła komunikacji: warsztaty na żywo jak i prowadzenie działalności w sieci, zakładając konto edukacyjne na platformie- Instagram. 

Dużym problemem w naszej gminie jest odprowadzanie wód opadowych oraz wód z roztopów. Infrastruktura nie sprzyja wchłanianiu i wykorzystaniu wody, dlatego mieszkańcy borykają się z częstym zalewaniem dróg czy piwnic.. Dlatego też podczas realizacji naszej inicjatywy skupiliśmy się na problemie związanym z infrastrukturą wodną, zanieczyszczeniem wody i możliwymi skutkami w kontekście zmian klimatu. Nasze działania rozpoczęliśmy od spotkań z rodzicami. Byli to nasi pierwsi adresaci, ponieważ w dużej mierze mają wpływ na to jak wygląda nasze otoczenie. Nasz zespół zrealizował serie spotkań edukacyjnych podczas styczniowych wywiadówek w naszej szkole. Podczas tych spotkań przedstawiliśmy prezentację ukazującą problem z wodami opadowymi i czekającymi nas zmianami klimatu. Pokazaliśmy możliwe rozwiązania, takie jak niecka retencyjna, które poznaliśmy podczas realizacji całego projektu. Zainteresowanie rodziców było na tyle duże, że po naszych spotkaniach prosili o przesłanie prezentacji mailowo, aby dokładniej mogli  przejrzeć rozwiązania, które mogą wprowadzić. Zwracaliśmy uwagę na proste kroki takie jak chociażby ograniczenie koszenia traw czy wykorzystywanie „deszczówki” do podlewania ogrodów.

Nagrania z warsztatów umieściliśmy na naszym profilu na Instagramie-klimat.szkolachwaszczyno. 

Następnym krokiem było ukazanie problemu dzieciom i młodzieży. Co prawda rodzice mają większy wpływ na teraźniejszość, ale przyszłość należy właśnie do dzieci, które dodatkowo mogą motywować rodzinę do działania. Zorganizowaliśmy serię warsztatów dedykowanych uczniom klas 5 oraz 1-3. Z uczniami kl. 5 tworzyliśmy projekty „naprawy świata”. Wspólnie szukaliśmy pomysłów na proste działania spowalniające zmiany klimatu. Stworzyliśmy plakaty, które zawisły w naszej szkole. Z klasami 1-3 działaliśmy inaczej, wybraliśmy się na wspólny spacer w okresie początku roztopów w Chwaszczynie. Był to świetny moment żeby ukazać problem nadmiernego wybetonowania naszej okolicy, licznych domów i braku ujścia dla wody z roztopów. Podczas spaceru dzieci nauczyły się jaki wpływ ma infrastruktura na wchłanianie i możliwe wykorzystanie wody. Z obu przedsięwzięć umieściliśmy relację w sieci.

Na profilu na Instagramie pojawiły się dodatkowo infografiki i filmiki edukacyjne o tematyce: 

- „Czy klimat naprawdę się zmienia?”, z grafikami ukazującymi jak klimat zubaża bioróżnorodność. 

- „Czy zabraknie pitnej wody?”, tłumacząc dlaczego zabraknie pitnej wody skoro podnosi się poziom wód i topnieją lodowce.. Podczas warsztatów zauważyliśmy taki tok rozumowania, dlatego zdecydowaliśmy się na wytłumaczenie. 

- „Oszczędzaj wodę”, czyli kilka prostych kroków co możemy zrobić. 

- „Zagospodarowanie wód opadowych” w celu graficznego przedstawienia możliwych rozwiązań w infrastrukturze. 

-„Korzyści z ogrodów deszczowych w gruncie” w formie filmików.

 Nasza inicjatywa jest stale wzbogacana o nowe materiały a nasze zasięgi wzrastają z każdym dniem. Promujemy naszą inicjatywę plakatami w szkole, dzieleniem się mediami społecznościowymi z uczniami oraz wysyłając maile informacyjne do wszystkich rodziców uczniów w naszej szkole. 

Aleksandra Grota