1 zajęcia z projektu "Matematyka z klasą."

Rozpoczęliśmy  zajęcia w ramach programu "Matematyka z klasą". Realizowaliśmy temat: "Dlaczego złość jest nam potrzebna?". Uczniowie dowiedzieli się między innymi: jak rozpoznawać emocje, po co nam emocje i czy złość jest zła. Obejrzeliśmy film, który opowiedział nam o tym, jaką rolę w naszym życiu pełni złość i jak odczytywać sygnały, które może przekazywać nam ta emocja. Jako podsumowanie zajęć stworzyliśmy wspólnie mapę akceptowalnych sposobów radzenia sobie ze złością. Zrozumieliśmy, że każda osoba może mieć swoje sposoby radzenia sobie ze złością. Jedne sposoby mogą działać u jednych osób, inne u innych. Każdy z nas może nauczyć się przydatnych sposobów na swoją złość!

Małgorzata Kisiel

Projekt edukacyjny "Matematyka z klasą"

W roku szkolnym 2019/2020 klasa 3A bierze udział w projekcie edukacyjnym "Matematyka z klasą. Ile matematyki jest wokół nas?" zorganizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Projekt ten jest zgodny z podstawą programową i został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej. Celem tego projektu jest zachęcenie uczniów do nauki matematyki i pokazania im, że “królową nauk” mogą spotkać na każdym kroku - w kuchni, sporcie czy w zabawach na zewnątrz. Przed nami osiem scenariuszy podczas, których dzieci poznają zastosowanie matematyki w architekturze, projektowaniu mody, dietetyce, ekonomii i logistyce. Motywem przewodnim cyklu lekcji matematycznych będzie sport. Dzięki realizacji projektu uczniowie rozwiną swoją kreatywność, umiejętność samodzielnego, logicznego i krytycznego myślenia, naucza się podstawowych pojęć i działań matematycznych oraz jak powinni wykorzystywać wiedzę matematyczną w codziennym życiu.

Małgorzata Kisiel

II zajęcia z projektu edukacyjnego „Mali Detektywi”

W ramach projektu „Mali detektywi” uczniowie klasy I uczestniczyli w zajęciach pt. „Dlaczego złość jest nam potrzebna?”. Zajęcia rozpoczęły się pokazem filmu pt „Czy złość jest zła?” z Agnieszką Masternak – psycholog, która opowiedziała o tym, jaką rolę w naszym życiu pełni złość i jak odczytywać sygnały, które może przekazywać nam ta emocja. Następnie próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytania: Kiedy złościmy się? O czym informuje nas nasza złość? Czy złość jest dobra albo zła? Jak działa na nas złość? Kiedy złość może nam pomóc?. Dalszym etapem zajęć było wykonanie pracy plastycznej pt „Moja złość”, który miał przedstawić odczuwanie złości i sposób radzenia sobie z nią. Na podsumowanie zajęć stworzyliśmy sobie mapę radzenia ze złością.

Dorota Bieszka

I zajęcia z projektu edukacyjnego „Mali Detektywi”

W ramach projektu „Mali detektywi” uczniowie klasy I uczestniczyli w zajęciach pt. „Jak rozpoznawać emocje?”. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jakie są emocje, czy emocje są nam potrzebne, którymi emocjami ludzie różnią się od zwierząt, kto zajmuje się emocjami u ludzi, a kto u zwierząt. Uczniowie zapoznali się z filmem pokazującym w jaki sposób zwierzęta wyrażają emocje. Następnie przez zabawę pracowaliśmy nad takimi emocjami jak strach, wstręt, złość, smutek, radość. Podsumowaniem zajęć była zabawa w lustro – rozpoznawanie emocji.

Dorota Bieszka

PROJEKT EDUKACYJNY „MALI DETEKTYWI”

W trakcie roku szkolnego 2019/20 klasa I a i I b bierze udział w ciekawych lekcjach w projekcie edukacyjnym Mali Detektywi. Projekt Mali Detektywi jest jednym z projektów edukacyjnych dla uczniów szkół podstawowych stworzonych przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Dzięki uczestnictwie w projekcie Mali Detektywi, uczniowie stają się studentami Uniwersytetu Dzieci w Klasie. Uczą się poprzez zabawę, doświadczenia i zdobywają umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce. Projekt składa się z 8 scenariuszy lekcji. Część z nich połączona jest ze sobą motywem detektywistycznym, który rozbudzi ciekawość uczniów i zwiększy w nich chęć uczenia się i poznawania świata. Na każdej lekcji uczniowie otrzymają zagadkę, którą „mali detektywi” będą starali się rozwiązać. Scenariusze lekcji dotyczą różnych dziedzin nauki, ale łączy je potrzeba poszukiwania wiedzy i praca zespołowa. Wszystkie zajęcia rozwijają ponadto u uczniów umiejętność formułowania wniosków na podstawie własnych doświadczeń.

Dorota Bieszka

 

 

Nowy rok szkolny z ozobotem

Od września kontynuujemy zajęcia z programowania w klasach 1-3.

Głównymi celami tych zajęć jest:

- kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności,

- kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań,

- stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii.

W ostatnich tygodniach zrealizowaliśmy następujące tematy, wykorzystując roboty - ozoboty, matę edukacyjną, kolorowe kubeczki oraz matę wirtualną:

- Witaj szkoło!

- Nasze wakacyjne wspomnienia.

- Dzień Kropki z ozobotem.

Uczniowie chętnie eksperymentują, szukają rozwiązań stawianego im problemu oraz chętnie pracują w zespołach - dyskutując i szukając kompromisowych rozwiązań.

Małgorzata Kisiel