Temat projektu edukacyjnego: Wędrujemy po biegunach i okolicach podbiegunowych kuli ziemskiej
CELE PROJEKTU
- Wykonanie plakatu prezentującego bieguny i okolice podbiegunowe kuli ziemskiej.
- Utrwalenie i rozszerzenie wiadomości o krainie lodu i śniegu.
- Wyrabianie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji.
- Doskonalenie umiejętności selekcji ważnych informacji.
- Kształtowanie samodzielności w działaniu.
- Rozwijanie umiejętności współpracy.
- Kształcenie umiejętności pokonywania trudności i osiągania celów.
Projekt realizowany jest w grupach.
Zadaniem grup jest:
wyszukanie informacji o:
- wybranym biegunie kuli ziemskiej Antarktydzie, Arktyce i Grenlandii
- charakterystyce obszarów podbiegunowych
- zwierzętach i roślinności Antarktydy, Arktyki i Grenlandii oraz ich przystosowaniach do życia
- warunkach życia i zwyczajach mieszkańców lodowych krain
- ciekawostkach dotyczących biegunów
oraz:
- zgromadzenie materiałów potrzebnych do wykonania plakatu
- prezentacja pracy na forum klasy
CZAS REALIZACJI PROJEKTU – 2 tygodnie.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU
W lutym klasa III b pracowała nad projektem edukacyjnym pt.: „Wędrujemy po biegunach i okolicach podbiegunowych kuli ziemskiej”. W domu uczniowie mieli przeczytać lekturę „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”. Poznali w ten sposób dawne warunki życia oraz zwyczaje mieszkańców Grenlandii. Następnie zostali podzieleni na zespoły. Każda grupa miała przydzielony konkretny obszar: Antarktydę, Arktykę i Grenlandię. Dodatkowo jedna z dziewczynek przygotowała informacje na temat Czesława Centkiewicza podróżniku i autora wspomnianej książki. Członkowie poszczególnych zespołów uzgodnili, jakie materiały przygotują w domu. W wyznaczonym terminie uczniowie przynieśli zgromadzony materiał. Następnie przystąpili do zaprojektowania i wykonania plakatu, aby wreszcie zaprezentować swoją pracę na forum klasy. Efekty pracy można było obejrzeć na gazetce w sali nr 3.
Ewa Pelc