W październiku i listopadzie, wykorzystując ozoboty, matę edukacyjną i wirtualną, realizowaliśmy następujące tematy:
1."Kap, kap, kap - kodowanie w rytmie deszczu"- programowanie robota w taki sposób, żeby przejechał nad grafiką najbardziej pasującą do aury za oknem. Na tych zajęciach poszerzaliśmy wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych, kształtowaliśmy umiejętności kodowania informacji przy pomocy sekwencji barw.
- "Jesień w sadzie, ogrodzie i parku"- stworzenie przez uczniów jesiennej trasy dla robotów ozobot.
- "Święto Niepodległości" - na zajęciach uczniowie rozmawiali o symbolach narodowych Polski, o regionach Polski, odczuciach związanych z tym, że są Polakami. Układali puzzle - mapa Polski, kodowali przejazd ozobota przez największe miasta Polski. Kształtowali umiejętność tworzenia kolorowego wzoru, na podstawie podanych koordynatów, rozwijali umiejętność planowania i swobodnej wypowiedzi.
- "Marzenia szeptane Misiowi na uszko" - najpierw dzieci opowiadały o swoich ulubionych misiach. Potem w grupach kodowały drogę dla ozobotów, ale ze wskazanym warunkiem. Rozwijały też pamięć słuchową i koncentrację poprzez wysłuchiwanie dyktanda graficznego - dzieci słuchały kodu, który musiały przenieść na kartkę.
- Gra logiczna z wykorzystaniem maty edukacyjnej i kostki do gry.
- Zabawa klasy 3a z aplikacją "Quiver" - dzięki aplikacji Quiver pobranej ze sklepu Play, zwykła kolorowanka zamieniła sięw trójwymiarowy obiekt, który nie tylko posiadał barwy użytych przez nas kredek, ale także potrafił się animować.
Aby kolorowanie stało się wspaniałą zabawą wystarczy wydrukować z aplikacji lub ze strony internetowej http://www.quivervision.com specjalnie przygotowane obrazki, następnie pokolorować je w dowolny sposób, uruchomić zainstalowaną wcześniej aplikację i nakierować urządzenie mobilne na rysunek.
Na wszystkich zajęciach rozwijane były miękkie kompetencje (umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).
Małgorzata Kisiel