Projekt: zdrowo i sportowo

Oto kolejna propozycja na czas domowej izolacji: Praca domowa z w-fu

Międzynarodowy projekt edukacyjny „Emocja”

W tym trudnym dla nas wszystkim czasie – czasie pandemii relacje międzyludzkie odgrywają bardzo ważną rolę, czego mogliśmy doświadczyć w minionym roku szkolnym. Dlatego dbając o nasze zdrowie świetlica przystąpiła do projektu edukacyjnego „Emocja” o zasięgu międzynarodowym.  Do głównych celów projektu należą:

- kształtowanie prawidłowych postaw społecznych u uczniów;

- rozbudzanie u dzieci wiary w siebie i własne możliwości;

- uwrażliwienie dzieci na zrozumienie emocji i uczuć innych osób;

- integracja zespołu świetlicowego;

- wychowanie do wartości (empatia, wyrozumiałość, szacunek, wrażliwość);

- tworzenie sytuacji budujących wrażliwość, empatie i szacunek wobec innych .

Projekt składa się z pięciu modułów:

 - „Kreatywność” (IX – X 2020r.)

-  „Wyobraźnia” (XI – XII 2020r.)

-  „Moc słów” (I – II 2021r.)

-  „Empatia” (III – IV 2021r.)

- „Oswajanie strachu” (V – VI 2021r.)

Świetliczaki zrealizowały 1 moduł projektu – „Kreatywnośc”, poznając przy tym podstawowe emocje, które towarzyszą każdemu z nas – radość, strach, złość i smutek. Dzieci odgrywały scenki wcielając się w wylosowana emocję. Wspólnie oglądaliśmy film o Vashti, czytaliśmy wiersz "Kreatywność" i opowiadanie Igi Gromady „Blok rysunkowy” . Przygotowaliśmy „Termometr uczuć” oraz „Słoik złości i radości”, do którego dzieci chętnie wrzucają swoje przemyślenia. Następnie dzieci wykorzystując swoją kreatywność tworzyły piękne prace. Z niecierpliwością czekamy na 2 moduł, który rozpoczniemy już wkrótce. J

Edyta Malotka

(Realizacja standardu 1,2)

Światowy Dzień Czystych Rąk

Dnia 15 października obchodziliśmy Dzień Czystych Rąk. Dzieci tego dnia utrwaliły sobie jak poprawnie dbać o higienę. Obejrzały prezentację multimedialną, obserwowały swoje dłonie przez lupę i dokładnie myły rączki.

Magdalena Makurat

Jak poradzić sobie ze złością

W grupie 0 d postanowiliśmy zmierzyć się z negatywnymi emocjami. Przedszkolaki najczęściej wymieniały złość. Opisywały, w jakich okolicznościach ta emocja przeważa nad innymi. Najczęściej mówiły o ograniczeniach, które nałożono na społeczeństwo, by uniknąć zakażeń wirusem. Skarżyły się na rzadkie kontakty z rówieśnikami oraz brak swobodnej zabawy. Opisywały, iż złości je, że niektóre zabawki musiały zniknąć z sali oraz, że nie mogą się niczym dzielić ani pożyczać przyborów. Wszystkie swoje negatywne emocje dzieci przelały na kartkę, za pomocą barw. Po wykonaniu pracy plastycznej stwierdziły, że to dobry sposób na pozbycie się złości oraz, by znów powrócił dobry nastrój smile

Aleksandra Niziołek

Zdrowie psychiczne w czasach zarazy

Kolejne spotkanie w klasie 3 b zaowocowało stworzeniem przepisu na dobre relacje. Kształtowanie kompetencji z zakresu umiejętności społecznych i inteligencji emocjonalnej jest czynnikiem ochronnym w sytuacji kryzysu... budowanie i podtrzymywanie przyjaźni i bliskich związków chroni nasze zdrowie psychiczne, wspiera poczucie własnej wartości i zapewnia bezpieczny grunt w chwiejnych czasach. Zatem bądź życzliwy dla innych, otwarty, znajdź czas na rozmowę i nade wszystko - bądź szczery w relacjach - zdejmij maskę ? A także - co dodały na koniec zajęć dzieci - wybaczaj ... 

Monika Kraińska
Psycholog 
(Realizacja standardu 1,2)

Zdrowo i Sportowo :)

Od początku roku szkolnego, klasa 1c bierze udział w kolejnej edycji akcji „Zdrowo i Sportowo”, której celem jest pokazanie dzieciom jak ważne, ale i przyjemne jest uprawianie sportu i codzienna aktywność fizyczna. Dodatkowo, założenia programu podkreślają kwestie zdrowia i higieny, odżywiania oraz bezpieczeństwa dzieci.
Uczniowie z radością wykonują ćwiczenia ruchowe proponowane na zajęciach i biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, takich jak karate, gimnastyka, judo, basen i inne. Dbają o zdrowe odżywianie - u nas słodycze tylko raz w tygodniu, za to owoc, warzywo - każdego dnia ! Starannie i bardzo często myjemy ręce i dbamy o nasze zdrowie.
Na stronie szkoły będą zamieszczane propozycje scenariuszy, ćwiczeń i zadań, które można wykonać w gronie rodzinnym, do czego gorąco zachęcamy :)
Wspólnie dbajmy o Nasze zdrowie !

szczegóły akcji: https://zdrowoisportowo.edu.pl/?na=v&nk=1411-80d48bf527&id=32

Małgorzata Drawc