Warsztat o komunikacji w Kl 2 c

Co robisz, gdy jesteś pilotem samolotu i otrzymujesz informację, że jest awaria urządzeń i nie dasz rady bezpiecznie wylądować?  Jedynym ratunkiem jest kontakt z wieżą kontroli lotów. Od tej chwili polegasz tylko na informacjach od kontrolera, który podaje Ci wszelkie dane, byś mógł wylądować szczęśliwie na Ziemi. Z takim problemem zetknęli się uczniowie klasy 2c. Każdy z nich mógł wystąpić w niecodziennej roli. Przekazywanie informacji osobie, która miała opaskę na oczach nie było łatwe. Przeszkody w postaci materaców i krętych ścieżek mnożyły się bezlitośnie. Był to świetny trening wspierający komunikację i relacje między uczniami. Padło pytanie:  Czy bezpiecznie wyląduję, kiedy Ci zaufam ? 
Teraz - w czasie pandemii-  komunikacja jest utrudniona, szukajmy jednak różnych sposobów online, by „ spotkać” się z drugim człowiekiem ?
 
(Realizacja standardu 1,2)
 
Monika Kraińska - psycholog 

Warsztat o wartościach - Kl 2c

Za każdym zachowaniem człowieka stoją jego wartości. W klasie 2c zastanawialiśmy się czym jest szacunek do drugiego człowieka, życzliwość, otwartość. Komponowaliśmy „Przepis na przyjaźń” - dzieci tworzyły plakat z zasadami dotyczącymi tych relacji. Słuchanie, wybaczanie, dzielenie się, wspólne spędzanie czasu... to ważne komponenty przyjaźni. Były także zagadki z emocjami - opisz zaskoczenie lub przerażenie -ciekawe czy druga osoba potrafi to odczytać ?  Czym jest wstręt lub duma?  Na kolejnych warsztatach zajmiemy się komunikacją - ważną umiejętnością gwarantującą udane relacje.

Monika Kraińska - psycholog

(Szkoła Promująca Zdrowie - realizacja standardu 2,3)

Informacja dotycząca sposobów zapobiegania zakażeniom wirusowym

Szanowni Państwo,
informujemy, że na stronach Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Zdrowia znajdą Państwo informację na temat sposobów zapobiegania zakażeniom wirusowym. Prosimy o zapoznanie się z ich treścią.
https://www.gov.pl/web/zdrowie/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie

https://gis.gov.pl/aktualnosci/komunikat-dla-podrozujacych-nr-31-24-lutego-2020-r-opracowano-na-podstawie-danych-ecdc-oraz-who/

Prosimy, aby rodzice dzieci, które wróciły z terenów występowania koronawirusa i mają objawy grypopodobne, aby bezzwłocznie powiadomili najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną oraz zgłosili się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego.

Apelujemy także o to, aby nie posyłać przeziębionych i chorych dzieci do przedszkola i szkoły. Informujemy również, że rodzicowi dziecka do 8 roku życia, w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły należy się zasiłek opiekuńczy (art. 32 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, Dz. U. 2017, poz. 1368)

Dyrektor,

Robert Zochniak

Walentynkowy "Mam Talent"

W tym roku Walentynki obchodziliśmy już 13 lutego. Właśnie wtedy odbył się pierwszy Walentynkowy Talent Show. Uczniowie naszej szkoły mogli pochwalić się swoimi talentami, które niekoniecznie mają okazję pokazywać na co dzień. Zgłosiło się 8 uczestników, wśród nich były dwa duety. Uczniowie chwalili się przed jurorami umiejętnością śpiewu, gry na instrumencie, rysowania, tańcem oraz popisami na hulajnogach. Budujące jest to, że chcą oni pokazywać innym swoje zainteresowania oraz to, że mają odwagę zaprezentować to, w czym czują się najlepsi.

W przyszłym roku czekamy na więcej :)

Emilia Dampc

(Szkoła Promująca Zdrowie - realizacja standardu 1,2)

Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole

11 lutego 2020 r. (wtorek)  w naszej szkole odbyła się Akcja! Dzień Bezpiecznego Internetu DBI 2020 przebiegał pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”.  W dniu tym miały miejsce prelekcje & prezentacje multimedialne na temat zagrożeń w sieci i sposobach ich unikania.

Tematem głównym było hasło:  „Chwaszczyno nie hejtuje”

W tym roku, w naszej szkole akcja  trwała w dniach 10 – 14 luty.

Podjęte działania:

1. Zajęcia z wychowawcą dotyczące bezpieczeństwa w Internecie (scenariusze, karty pracy dotyczące cyberprzemocy, agresji w sieci, emocjach z tym związanych, pomocy ofiarom oraz wiele innych.

2. Prezentacja multimedialna.
3. Gazetki ścienne Wokół form patologii internetowej.
4. Lekcje informatyki na temat: Bezpieczeństwo i ochrona danych  w komputerach i sieciach komputerowych (nauczyciele informatyki). 

5. Zajęcia lekcyjne dotyczące tematu przewodniego Chwaszczyno nie hejtuje (plakat, prezentacja multimedialna, film, wiersz, opowiadanie, zdjęcia) /nauczyciele przedmiotów art. – hum.

6. Konkurs Szkolny Art… na plakat dotyczący Bezpieczeństwa w Sieci, „DBI”.

Laureaci Szkolnego Konkursu "Bezpieczeństwo w Internecie"
I Miejsce: Szymon Galuhn
II Miejsce: Danuta Szulc & Ewa Janczukowicz
III Miejce: Aniela Kulas
oraz liczne wyróżnienia
dziękujemy za zaangażowanie, udział i ambitne prace twórcze.

"Kino na Temat”  to cykl spotkań filmowych, w których będą uczestniczyli uczniowie naszej szkoły. Spotkania te poruszają problemy istotne dla młodzieży w okresie dorastania oraz rozpoczynających dorosłe życie. Starannie dobrany repertuar i interesujące tematy spotkań stanowią podstawę do emocjonującej dyskusji.

Każde spotkanie składa się z projekcji filmu oraz debaty z udziałem zaproszonych gości: dziennikarzy, ekspertów w danej dziedzinie. Ważnym elementem kończącym spotkanie jest głosowanie młodzieży na kluczowe pytanie postawione w dyskusji.

19 lutego, uczniowie naszej placówki uczestniczyli właśnie w takim spotkaniu – dotyczącym Bezpieczeństwa w Internecie i Cyberprzestrzeni.

Spotkanie zwieńczone było projekcją filmu pt. :Haker”

                                                                                               Małgorzata Gorgolewska

                                                                                               Katarzyna Łyczywek

(Szkoła Promująca Zdrowie - realizacja standardu 2,3)

                                                                                  

Lekcja wychowawcza w 5 c

W środę 19.02.2020r. na godzinie wychowawczej w klasie V c kolejny raz poruszany był temat budowania relacji międzyludzkich.  Tym razem pracowaliśmy nad zrozumieniem punktu widzenia drugiej osoby. 
Zadaniem było : 
- stworzenie indywidualnych interpretacji graficznych tego samego zestawu linii
- dojście do stwierdzenia, że różnice w postrzeganiu oraz interpretacji wynikają z faktu, iż każda osoba jest inna i niepowtarzalna. 
- stwierdzenie, że różnice w postrzeganiu nie świadczą o tym, iż jedna osoba myśli prawidłowo, a inna nie.
Dzieci były zaskoczone, że z jednego rysunku można stworzyć wiele zaskakujących obrazów. To była lekcja pełna kreatywności i ciekawych dyskusji.
Za materiały i nadzór serdecznie dziękujemy pani psycholog Monice Kraińskiej.
Wychowawca klasy Vc Ewa Pawłowska
(Szkoła Promująca Zdrowie - realizacja standardu 2,3)