REALIZACJA CZWARTEGO SCENARIUSZA PROJEKTU „PRZYRODA Z KLASĄ”

W styczniu klasa 1b realizowała temat projektu „Czy samochody przeszkadzają zwierzętom?” Celem zajęć było uświadomienie uczniom wpływu człowieka na środowisko naturalne. Uczniowie obserwując natężenie ruchu samochodowego, wyjaśniali jego wpływ  na życie zwierząt. Wskazywali negatywne skutki jak ograniczenie wędrówek zwierząt, małe możliwości znalezienia źródeł pożywienia oraz zwierząt swojego gatunku.  Wykonali prace plastyczne przedstawiające negatywne konsekwencje tego  zjawiska. Podsumowując zajęcia podawali różne sposoby ograniczenia negatywnego wpływu ruchu samochodowego na życie zwierząt.   

Mariola Górska

 

Realizacja trzeciego scenariusza projektu „Przyroda z Klasą”

Dnia 30 listopada klasa 1b realizowała temat projektu „Gdzie mieszkają jeże”

Uczniowie na zajęciach dowiedzieli się, po co zwierzętom schronienia, jak schronienia zwierząt dopasowane są do ich trybu życia. Poznali  warunki jakie powinno spełnić schronienie jeża. Dowiedzieli się, jak można pomagać jeżom  i co zrobić, aby ogrody i parki były przyjazne dla tych zwierząt. Zapoznali się z pojęciem hibernacja. Na koniec zajęć zbudowali w grupach model schronienia jeża. Zajęcia znacznie wzbogaciły wiedzę przyrodniczą uczniów, zwróciły ich uwagę na potrzebę pomagania zwierzętom. Uczniowie aktywnie i z zainteresowaniem  uczestniczyli w projekcie.

Mariola Górska

Realizacja drugiego scenariusza projektu "Przyroda z klasą"

Dnia 8 listopada uczniowie kl 1B realizowali drugie zadanie projektu- Przyroda z klasą. Na zajęciach uczniowie starali się znaleźć odpowiedź na pytanie - Co to znaczy, że rośliny żyją? Wyjaśniali, że nie wszystko co ich otacza, jest przyrodą. Podawali przykłady czynności życiowych istot żywych. Wyjaśniali zależności pomiędzy elementami ożywionymi i nieożywionymi. Dzielili elementy przyrody na ożywione i nieożywione.

Mariola Górska

Czytaj więcej...

Klasa 2a wzięła udział w CODE WEEK 2018

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczniów w ciekawy i interesujący sposób. W tym roku odbywała się w dniach 6–21 października 2018 roku. Nasza szkoła została zgłoszona i wpisana na mapę europejskich działań z pięcioma wydarzeniami w ramach Code Week EU. Klasa 2a uczestniczyła w konkursie „Wyzwania Code Week z Uczymy Dzieci Programować” organizowanym przez EduSense.  Codziennie od 15 do 19 października wykonywaliśmy zadania związane z elementami kodowania i programowania. 5 dni… 5 zadań… 5 wydarzeń  - to hasło organizatorów konkursu, które towarzyszyło nam podczas dobrej zabawy i pracy wspólnego kodowania.

Czytaj więcej...

Wyjazd do kina

Nigdy w historii ludzkich konfliktów tak wielu nie zawdzięczało tak wiele, tak nielicznym.

Winston Churchill

 W ramach projektu „Polskie drogi ku niepodległości. 100 lat niepodległości Polski 1918-2018” 5 października  2018 r.  uczniowie klas VII - VIII i III gimnazjum obejrzeli film „ Dywizjon 303”. Pogłębili swoją wiedzę na temat historii drugiej wojny światowej. Poznali historię legendarnego Dywizjonu 303. Film ten  opowiada o dumie, odwadze i poświęceniu polskich żołnierzy. Ich ponadprzeciętne umiejętności i niezwykły patriotyzm mogą być przykładem dla kolejnych pokoleń Polaków, czym jest prawdziwe bohaterstwo.

Katarzyna Niezgoda