Zakończenie roku szkolnego w oddziałach przedszkolnych

Drodzy Rodzice !

            W związku z pandemią, nie odbędzie się uroczyste zakończenie roku szkolnego. Zapraszamy dzieci, dnia 24.06.2020r., po odbiór pamiątkowych dyplomów oraz rzeczy pozostawionych w salach lekcyjnych w podanych poniżej godzinach:

                          O a – 13.10 – 14.00                                              

                O b – 12.10 – 13.00

                O c – 11.10 – 12.00

                O d – 10.10 - 11.00

                O e – 9.10 - 10.00

           Pragniemy podziękować Państwu oraz Wam Kochane Dzieci za zaangażowanie i wysiłek, jakim wykazaliście się w tym trudnym i nietypowym roku szkolnym. Dziękujemy za super chwile, które wspólnie przeżyliśmy.

                                                                   NAUCZYCIELKI ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH

Na języku polskim w klasie 7a i 7b w czasach COVID - u!!

Mimo zaistniałej sytuacji uczniowie klasy 7a i 7b nigdy nie zawodzą i potrafią pracować nawet w czasach pandemii, nie tracąc przy tym zapału do wykazywania się ogromną wyobraźnią, wiedzą oraz umiejętnościami artystycznymi.

Po zapoznaniu z treścią pięknej ballady Adama Mickiewicza Świtezianka i wskazaniu jej walorów etycznych i artystycznych, uczniowie klasy 7a i 7b podjęli się zaproponowanego przez nauczycielkę zadania polegającego na nagraniu filmiku będącego interpretacją treści tegoż utworu poetyckiego. Większość ochoczo zabrała się do pracy, a efekty przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Pomysłowość oraz ogromne zaangażowanie w realizację różnorodnych zadań to atuty uczniów tych klas.

Zobaczcie sami, niestraszne im były zimne wody i czeluść jeziora.

Zobacz: Przedstawienie pacynkowe pt. "Świtezianka"

Zobacz: "Świtezianka" - nie ufaj nieznajomym...

Małgorzata Lipińska

Wsparcie psychologiczne on-line

Czas pandemii zaskoczył nas wszystkich. 
Po początkowym stresie podjęliśmy próby przystosowania się. 
Kontakt online nie jest tym samym co realne patrzenie w oczy drugiej osobie, jednak zajęcia toczyły się dalej... Tym ważniejsze okazało się wsparcie i budowanie relacji z uczniami. 
Oprócz rozmów o nowej sytuacji, trudnościach, szansach - ćwiczyliśmy również różne inne umiejętności.
Mandale były elementem sesji relaksacyjnej, pizza była sposobem na terapię małych rączek a także kształtowaniem organizacji  pracy, planowania i poszerzania pojęć. Wycinanie i komponowanie koktajlu owocowego zapoczątkowało dyskusję o wymarzonych wakacyjnych miejscach, w których widzieliśmy siebie leżących na plaży.
Były także puzzle z emocjami, które pomogły w rozpoznawaniu i nazywaniu uczuć. A jest ich teraz sporo !
Posłużyły one także do rozwijania kompetencji społecznych - nauki przestrzegania zasad, komunikacji, dodatkowo rozwijając koordynację wzrokowo - ruchową. 
Były elementy arteterapii i terapii ręki, rozwijanie kompetencji językowych i matematycznych. 
Pracujemy dalej ! Mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy się w szkole ! 
 
Monika Kraińska
Psycholog
 
(Realizacja standardu 1,2)

Lekcja tolerancji i wrażliwości w klasie 6a

Dawno, dawno temu.... uczniowie z Krainy o nazwie Chwaszczyno udali się z wizytą do szkoły, w której dzieci uczą się i żyją nieco inaczej. Na początku byli przestraszeni... nie wiedzieli czego się spodziewać. Jednak po kilku chwilach odkryli, że choć wzajemnie się nie znają - mogą wspólnie coś przygotować. 
Pomagali sobie, rozmawiali... śmiali się i jedli pyszne szaszłyki owocowe - przy wspólnych stołach. 
Niektórzy po raz pierwszy spotkali się z dziećmi niepełnosprawnymi, dla których samodzielne zrobienie kanapki jest ważniejsze niż oceny w szkole.  
Po wizycie - podczas godzin wychowawczych - były rozmowy o przeżytych emocjach, o strachu, niepewności, uldze. 
Dzieci z Krainy Chwaszczyno chcą pojechać tam jeszcze raz ! Mamy nadzieję, że wkrótce będzie to możliwe, bo to była cenna lekcja tolerancji i wrażliwości.
 
(Realizacja standardu 1,2)
 
Monika Kraińska
Psycholog

Warsztat o emocjach i komunikowaniu się w Kl 7c

Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, aktywne słuchanie, przekazywanie informacji to ważne aspekty funkcjonowania społecznego. 
Uczniowie klasy 7 c mieli za zadanie narysowanie  obrazka składającego się z różnych figur, kresek... nie widzieli go jednak - oprócz jednej osoby, która starała się przekazać to, co widzi - najlepiej jak potrafi. Narysowane obrazki  były jednak różne. Wniosek : komunikowanie się jest trudną sztuką, pytaj, gdy nie wiesz, nie czytaj w myślach, bo to prosta droga do nieporozumień. 
Zatem Twój komunikat może być rozumiany przez ludzi w różny sposób... bądź tego świadomy !
Były także rozmowy o emocjach : strachu, lęku,  radości czy gniewie. Tworzyliśmy kolorowe dzieła z wycinków z gazet. Dzieliliśmy się doświadczeniami... było naprawdę fajnie ? 
Tęsknię za tym czasem... oby pandemia szybko minęła. 
 
(Realizacja standardu 1,2)
 
Monika Kraińska
Psycholog

Warsztat o komunikacji w Kl 2 c

Co robisz, gdy jesteś pilotem samolotu i otrzymujesz informację, że jest awaria urządzeń i nie dasz rady bezpiecznie wylądować?  Jedynym ratunkiem jest kontakt z wieżą kontroli lotów. Od tej chwili polegasz tylko na informacjach od kontrolera, który podaje Ci wszelkie dane, byś mógł wylądować szczęśliwie na Ziemi. Z takim problemem zetknęli się uczniowie klasy 2c. Każdy z nich mógł wystąpić w niecodziennej roli. Przekazywanie informacji osobie, która miała opaskę na oczach nie było łatwe. Przeszkody w postaci materaców i krętych ścieżek mnożyły się bezlitośnie. Był to świetny trening wspierający komunikację i relacje między uczniami. Padło pytanie:  Czy bezpiecznie wyląduję, kiedy Ci zaufam ? 
Teraz - w czasie pandemii-  komunikacja jest utrudniona, szukajmy jednak różnych sposobów online, by „ spotkać” się z drugim człowiekiem ?
 
(Realizacja standardu 1,2)
 
Monika Kraińska - psycholog 

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE UCZNIÓW W DNIACH EGZAMINU ÓSMOKLASISTÓW

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE UCZNIÓW W DNIACH EGZAMINU ÓSMOKLASISTÓW

  1. Zmianie ulega się termin dodatkowych dni wolnych od zajęć edukacyjnych w klasach I – VII związanych z organizacją egzaminu klas ósmych. W dniach 16 – 18 czerwca 2020 r. zajęcia edukacyjne nie odbywają się, uczniowie, których rodzice zgłoszą potrzebę zorganizowania opieki będą kierowani do świetlicy szkolnej.
  2. W dniach 16 – 18 czerwca obowiązują wskazane poniżej zasady:
  • uczniowie klas ósmych przychodzą do szkoły o godz. 8.40, zachowując zalecenia sanitarno – epidemiologiczne ustawiają się pod salą, w której odbędą egzamin, tam kolejno, po wylosowaniu numeru stolika, zostaną wpuszczani do sali;
  • w dniach 16 i 17 czerwca uczniowie klasy 8a, którzy piszą egzamin w sali gimnastycznej ustawiają się na holu przy portierni, natomiast uczniowie klasy 8b ustawiają się przy bocznym wejściu na sali gimnastycznej od strony boiska szkolnego, pozostali udają się pod wyznaczone wcześniej sale;
  • po zakończonym egzaminie uczniowie opuszczają salę gimnastyczną tylnym wyjściem, natomiast pozostali niezwłocznie wychodzą ze szkoły głównym wyjściem.

 Dyrekcja