Portret Mickiewicza

Z okazji Dnia Patrona został zorganizowany w naszej szkole konkurs plastyczny. Z wielu prac wyłoniliśmy zwycięzców. Wybór był trudny, więc do obowiązkowych trzech miejsc dołączyliśmy wyróżnienie. Jak myślicie? Czyje to prace?
Aneta Hinc

Pobawmy się w teatr

W listopadzie klasa 8a przygotowała scenki dramowe na podstawie dramatu Juliusza Słowackiego pt.: "Balladyna" w czterech odsłonach zatytułowanych:
Balladyna i różowe maliny.
Dźgnięcie nożem.
Krwawa siostra.
Balladyna i piorun.
Nasza młodzież wykazała się ogromnym profesjonalizmem, a także znajomością reguł aktorskich i  perfekcyjnym opanowaniem  tekstu dramatu.  
Przygotowanie przedstawienia okazało się świetną zabawą i powtórką z lektury obowiązkowej przed nieuchronnie zbliżającym się egzaminem ósmoklasisty.
Aneta Hinc

Dzień życzliwości

20 listopada świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Życzliwości. Tego dnia funkcjonowała "poczta życzliwości"- można było zaadresować życzliwą wiadomość do kolegów/koleżanek a niektórzy zdecydowali się nawet wysłać wiadomość nauczycielom. :) Poczta cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, wiele osób dostało wiadomość dodającą uśmiech na twarzy.
Całej akcji przyświecało hasło "życzliwość dodaje skrzydeł", dlatego też na holu zawisły kolorowe skrzydła przy których można było zrobić zdjęcia. 
 
Dziękujemy za aktywny udział!
 
Su 
Aleksandra Grota 

Plebiscyt „Podstawowa Szkoła Roku 2024”

Nasza szkoła uzyskała w tym roku wysokie miejsce pod względem wyników egzaminów ósmoklasisty, w powiecie kartuskim plasuje się na 2 miejscu wśród wszystkich szkół podstawowych. Link do wyników:

Wyniki egzaminu ósmoklasisty kartuski pomorskie (waszaedukacja.pl)

Szkoła Podstawowa w Chwaszczynie bierze udział w Plebiscycie „Podstawowa Szkoła Roku 2024”. Zachęcamy do wzięcia udziału w głosowaniu, każdy głos się liczy!

Link do głosowania: Szkoła Roku 2024 kartuski - Szkoły Podstawowe (waszaedukacja.pl)

Wsparcie dla osób będących w kryzysie

Dzieci i młodzież w kryzysie psychicznym, które mają problemy w domu, w szkole, w tym w relacjach rówieśniczych, przy zapewnieniu anonimowości i pełnej dyskrecji, mogą skontaktować się ze specjalistami i otrzymać fachowe wsparcie w najtrudniejszych sytuacjach.

W ramach działań telefonów/infolinii specjaliści świadczą również wsparcie osobom dorosłym, opiekunom i nauczycielom, którzy mają problemy z dorastającymi dziećmi.

Załączone telefony gwarantują szybki dostęp do informacji i wsparcia, jak również podejmowanie interwencji w sprawach ważnych z punktu widzenia zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa dzieci oraz młodzieży.

Uczniowie klasy VA zachwycili się losami pewnego hobbita.

Na początek świetnie współpracując w grupach, wykorzystując metodę projektu opracowali plakaty lub prezentacje przedstawiające sylwetkę autora lektury Hobbit, czyli tam i z powrotem i okoliczności jej powstania. John R.R. Tolkien ukazał się oczami uczniów jako niezwykle interesująca postać. Największe zainteresowanie wzbudziły ciekawostki z życia pisarza, tak skrzętnie przez uczniów wyszukiwane i zaprezentowane przed całą klasą. Natomiast pracę ukazujące: czas, miejsce akcji, wydarzenia, bohaterów czy też narratora wykonane były z wielką pomysłowością, każda inna. Możecie to zobaczyć na zdjęciach. Dodatkowym atutem podjętych działań było oryginalne przedstawianie efektów wykonanych zadań. Nie obyło się nawet bez układów tanecznych. W Dniu Filozofii uczniowie podjęli wysiłek podjęcia decyzji: Czy walka dobra ze złem ma sens? Do rozważań na ten temat w oparciu o treść powieści uczniowie wykorzystali drzewko decyzyjne. Wszystkie grupy wykazały wartość walki dobra ze złem, choć każda wybierając inne rozwiązania. Na koniec prac z lekturą rozwiążemy psychotest i sprawdzimy, czy jest coś z nas z hobbitów.

Małgorzata Lipińska

Uczniowie klasy IVA aktywnie i ochoczo zaangażowali się w omawianie lektury "Mikołajek" Goscinny i Sempe.

W trakcie tychże zajęć ochoczo dyskutowaliśmy o stosunku ludzi do zwierząt, opisywaliśmy swoje ulubione zwierzątko, radość towarzyszyła nam przy przeprowadzaniu rozmowy z nauczycielką kolegów Mikołajka na temat zdarzenia ze zdjęciem klasowym. Rozważaliśmy także trudny dla nas temat: Wagarować czy nie wagarować?, wykorzystaliśmy do tegoż drzewko decyzyjne, by wskazać pozytywne i negatywne skutki sposobu rozwiązania problemu, chyba czasem nam towarzyszącego… Wartości wynikające z podjętych decyzji zapisywaliśmy w koronie drzewka, po to, by zostały w naszych głowach. Talentem i świetną organizacją wykazywaliśmy się przy wykonywaniu lapbooka, w którym omówiliśmy wszystkie elementy świata przedstawionego w powieści oraz przedstawiliśmy autorów. Prezentacja wykonanego zadania dała nam wiele satysfakcji.

Małgorzata Lipińska

Światowy Dzień Filozofii

16 listopada (czwartek) przypada Światowy Dzień Filozofii.
Świętujemy również na terenie naszej placówki.

Głowy mamy w chmurach po to by być bliżej Słońca