„ZDROWO I SPORTOWO”

W bieżącym roku szkolnym 2019/2020, oddziały przedszkolne przystąpiły do akcji „Zdrowo i Sportowo”, celem której jest aktywizacja ruchowa dzieci. Zajęcia sportowe, przeprowadzane według materiałów przygotowanych przez organizatora zachęcają  do uprawiania sportu, który m. in. : przyczynia się do  poprawy sprawności, samopoczucia, buduje relacje z grupą. Akcja zarazem ma też dowieść, że ćwiczyć można praktycznie zawsze i prawie wszędzie ! 

Zachęcamy do odwiedzenia strony www.zdrowoisportowo.edu.pl

Koordynator: M. Drawc

(dotyczy standartu 3)

Międzynarodowy Dzień Kropki

16 września obchodziliśmy w klasach 0- 3 i starszych Międzynarodowy Dzień Kropki. Świętowaliśmy dzień kreatywności, odwagi i zabawy, ale przede wszystkim odkrywaliśmy swoje talenty i umiejętności. W tym dniu uczniowie oraz nauczyciele przyszli do szkoły ubrani w kropki. Ponadto na zajęciach z wychowawcami oglądali krótki film rysunkowy "The Dot", którego bohaterka, mała Vashti, nie wierzyła w to, że potrafi coś namalować... ale ktoś uwierzył w nią, a w efekcie odkrył jej niezwykły talent. Film był wstępem do rozmowy na temat wiary we własne możliwości. Tego dnia sale lekcyjne zamieniły się w pracownie rozwijające twórcze myślenie i kreatywność. Każdy próbował swoich sił podczas kropkowania, które przyjęło najrozmaitszą formę. Klasy 0 tańczyły przy piosence o kropce, układały wzory z kółek, wykonały rysunki przy pomocy patyczków inspirując się malarstwem Aborygenów, grały w zakropkowaną grę matematyczną, a także poznały Alfabet Morsa i kodowały swoje imiona. Klasy 1 - 3 oraz 4 rysowały to co robią dobrze lub pisały o swoich umiejętnościach na niewielkich kartkach w kształcie koła i zawieszały je na Drzewie Talentów. Uczniowie poznali Alfabet Braill'a - zapisywali swoje imiona oraz tworzyli zagadki słowne dla kolegów. Na zajęciach z programowania również nie mogło zabraknąć kropek. Pojawiły się one na trasie dla robotów, którą uczniowie zakodowali przy pomocy komend - sekwencji kolorów. Po złączeniu wszystkich prac powstała jedna wspólna praca "łańcuszek talentów". Starsi uczniowie rysowali rebusy ze związkami frazeologicznymi ze słowem "kropka", tworzyli mapy myśli oraz opisywali czym jest moja kropka. Klasa 5a wykonała swoje portrety inspirowane dzienniczkiem sukcesów własnych, które to dzieci prowadziły przez cały tydzień. Dzięki temu mogły poznać swoje mocne strony i talenty, umiejętności, ale także wykazać się kreatywnością. W Dniu Kropki na lekcjach  języka polskiego  uczniowie klasy 6a, 6d, i 5b  zostali mistrzami łączenia Kropek. Rozwiązywali dyktanda graficzne i tworzyli kolorowe obrazki. Nie było to łatwe zadanie, ponieważ  musieli wykazać się umiejętnością prawidłowego odczytania współrzędnych. Uczniowie  nie tylko świetnie bawili się, ale też  rozwijali wiele cennych umiejętności. Dyktanda graficzne pobudzają bowiem wyobraźnię i ciekawość  młodzieży, a przy tym usprawniają manualnie, rozwijają pamięć słuchowo-wzrokową, orientację przestrzenną, ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową.  W tworzeniu  kolorowych obrazów pomagała im dzielnie Pani Agata. Przez cały dzień uczniowie i nauczyciele mieli możliwość zrobić sobie zdjęcie w zakropkowanej foto-budce. Na koniec wszystkie "zakropkowane" klasy otrzymały certyfikat uczestnictwa w tym jakże kreatywnym dniu. To był wspaniały i niezapomniany dzień! Dziękuję wszystkim nauczycielom za tak aktywne włączenie się w obchody tego dnia.

(Szkoła Promująca Zdrowie - standardy 2,3)

Małgorzata Kisiel

Owocowy zawrót głowy

Dnia 13 IX w ramach zajęć Szkoły Promującej Zdrowie klasa II b wzięła udział w zajęciach –„Owocowy zawrót głowy”. Uczniowie podczas zajęć zapoznali się z piramidą zdrowia dla dzieci. Grupując owoce kolorami poznali wartości odżywcze owoców czerwonych, pomarańczowo-żółtych, zielonych i fioletowych. Następnie wg przygotowanych wcześniej przepisów kulinarnych przyrządzili sałatki owocowe, które spożyli , jako zdrowe drugie śniadanie.

Mariola Górska

Bezpieczne wakacje

W Szkole Promującej Zdrowie ( realizacja standardu 2 i 3) dbamy o to, by nasi uczniowie znali i stosowali zasady bezpiecznego zachowania się podczas wypoczynku. Warto zatem zwrócić szczególną uwagę na powtórzenie reguł dotyczących przebywania nad wodą czy bezpiecznego korzystania ze słońca. Zadbajmy także, by dzieci bawiły się w miejscach nam znanych, z osobami, do których mamy zaufanie, były ostrożne w kontaktach z obcymi...  
Bądźmy rozważni i uważajmy na siebie. Życzymy wszystkim udanych wakacji !
Monika Kraińska

 

6 maja zaczynamy ROWEROWY MAJ 2019

Zapraszamy wszystkich uczniów klas 0 – 8, nauczycieli i pracowników do udziału
w KONKURSIE ROWEROWY MAJ 2019 r.

UCZNIOWIE!
Przyjeżdżajcie rowerem, hulajnogą, na rolkach, wrotkach, itp., już od 6 do 31 maja 2019 r. Możecie połączyć podróż komunikacją miejską lub samochodem z aktywnym przejazdem na ostatnim odcinku do szkoły, nie krótszym niż 200 m. Za każdy przejazd otrzymujecie naklejki. Wklejamy je do książeczek i na plakaty klasowe.

Pamiętajcie, że wyłącznie pisemna zgoda Rodzica i wprowadzenie do systemu uprawnia do udziału
w Konkursie. Zgody dostarczamy do sekretariatu szkoły lub przekazujemy wychowawcy tylko do wtorku 30 kwietnia 2019 r.

RODZICE!

Wszelkie informacje znajdziecie na stronie www.rowerowymaj.eu

  • Wypełnijcie zgodę i dostarczcie do sekretariatu szkoły lub wychowawcy do 30.04.2019 r.

Pobierz: Indywidualna zgoda rodzica na udział w konkursie Rowerowy Maj 2019

  • Zapoznajcie się z Regulaminem i ulotką dla rodzica

Zadbajcie o bezpieczeństwo swojego dziecka w drodze do i ze szkoły.

Zachęcamy wszystkich uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły do aktywności rowerowej,
liczy się każdy przejazd w walce o podium.

 

                                           CZEKAJĄ ATRAKCYJNE NAGRODY 

                                                          

Koordynator szkolny
Iwona Wygnał        

 

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

2 kwietnia obchodzimy na całym świecie Dzień Świadomości Autyzmu. Uczniowie naszej szkoły bardzo aktywnie świętowali ten dzień. Nadmuchali 400 niebieskich balonów (podziękowania dla Pani Ewy Kasprów i Samorządu Szkolnego),  wykonali mnóstwo wartościowych plakatów, oglądali filmy związane z tematyką autyzmu... prowadzili dyskusje z nauczycielami.
Bardzo dziękujemy całej społeczności szkolnej za zaangażowanie !
(realizacja standardu 1,2,3,4)
 
Monika Kraińska - psycholog
Agnieszka Kędziora - Paczkowska - pedagog
Czytaj więcej...