Rozstrzygnięcie konkursów zorganizowanych przez samorządy

Dnia 27 marca odbyło się rozstrzygnięcie konkursu na najbardziej ukwiecone zdjęcie, podczas Wiosennej Zabawy Tematycznej zorganizowanej przez MSU i SU. Najpiękniejsze zdjęcie docenione za wkład pracy całej klasy oraz oryginalność, otrzymaliśmy od klasy 4c! Gratulujemy:)
Odbyło się także rozstrzygnięcie konkursu dla klas 1-3 Mój zeszyt – moja wizytówka.
Właścicielami najpiękniejszych zeszytów są:

Julia Załucka - klasa 1a
Alicja Brejna - klasa 1b
Oliwia Kościukiewicz - klasa 1c
Aleksandra Fortuna - klasa 2a
Hanna Liszewska - klasa 2b
Antonina Berent – klasa - 2c
Martyna Praska – Wenderlich – klasa 3a
Nikola Galuhn - klasa 3b
Agata Jażdżewska – klasa 3c
Pamiętajcie, że zeszyt ucznia świadczy o nim samym!

Dziękujemy Wszystkim, którzy poprzez swój udział w wyzwaniach, konkursach przyczynili się do umilenia wiosennego czasu:)
Zapraszamy do galerii!
Opiekunki MSU i SU

Wiosenne warsztaty w Muzeum Etnograficznym w Gdańsku Oliwie

Wiosenne warsztaty w Muzeum Etnograficznym w Gdańsku Oliwie. Uczniowie j. kaszubskiego wraz z p. Bogusławą Gołąbek.

Cykl lekcji przeprowadzonych metodą projektu o tematyce:

W pustyni i w puszczy to książka o ….. w klasie 5a przyniósł wiele satysfakcji uczniom i polonistce. W ramach zadań projektu uczniowie planowali swoje czynności, ustalali harmonogram ich wykonania, a następnie je realizowali, pracując z tekstem powieści oraz wykorzystując inne źródła informacji, w tym TIK. Podział na grupy nastąpił w pierwszej fazie realizacji projektu w oparciu o uzupełnienie metodą burzy mózgów zdania:

W pustyni i w puszczy to książka o

przyjaźni. Afryce.

Stasiu i Nel.

ciekawych przygodach Stasia i Nel.

bohaterstwie. 

niesamowitej wędrówce, samodzielności.

wierzeniach Afrykanów.

umiejętnościach przeżycia w trudnych warunkach.

Uzupełnione zdanie pozwoliło na tematyczne uporządkowanie wypowiedzi z podziałem na cztery grupy:

PODRÓŻ PRZEZ AFRYKĘ (zaprezentowanie trasy Stasia i Nel, wywiad z Lindem, wywiad z Kalim – wcielenie się w postaci (ubiór, charakteryzacja) prezentacja sposobów podróży  - wskazanie plusów i minusów)

BOHATEROWIE LEKTURY (zaprezentowanie bohaterów pierwszoplanowych, drugoplanowych, epizodycznych i innych (ubiór, charakteryzacja), Staś  w oczach towarzyszy podróży, wywiad ze Stasiem i Nel po ich powrocie do domu (ubiór, charakteryzacja).

PRZYRODA W AFRYCE podział na florę i faunę na podstawie lektury, różnice: pustynia, sawanna, puszcza, wspomnienia niedoświadczonego podróżnika: pora sucha, pora deszczowa – makieta.

MIESZKAŃCY AFRYKI plemiona, języki, problem niewolnictwa, życie w murzyńskiej wiosce – prezentacja, plakat, scenki dramatyczne.

W trakcie tygodnia wytężonej pracy powstały różnorodne analizy, plakaty, makiety, wywiady, scenki dramatyczne i pantomimiczne, które zostały zaprezentowane na forum klasy – efekty widoczne są na zdjęciach.

Na koniec uczniowie dokonali oceny oraz samooceny realizacji projektu wg wskazań: zadanie/osoba odpowiedzialna/stopień realizacji zadania/co nam wyszło, a co moglibyśmy zrobić inaczej?

Oto wypowiedzi niektórych uczniów klasy 5a dotyczące realizacji projektu

przesłane w formie pisemnej

Uważam, że nasza makieta została dobrze oraz pomysłowo wykonana, ale mogłoby być na niej trochę czyściej. Natomiast temat niewolnictwa nie został przez nas zbyt dobrze przedstawiony. Mogliśmy dowiedzieć się więcej. I na koniec chciałbym odnieść się do plakatu przedstawiającego plemiona oraz języki Afryki. Zostały  na nim przedstawione wszystkie plemiona i języki i dopowiedzieliśmy  jeszcze z jakich plemion wywodzili się czarnoskórzy bohaterowie lektury.
Serdecznie pozdrawiam

Tymoteusz Piotrowski

Atmosfera w naszej grupie była bardzo przyjemna. Podczas intensywnej pracy nie zabrakło miejsca na dobrą zabawę. Do wspólnego planu przedstawienia każdy dodawał jakiś pomysł, dzięki czemu udało nam się to w miarę dobrze zorganizować. Jedynym utrudnieniem okazało się to, że połowa grupy nie przyszła do szkoły w dniu prezentacji wyników naszych działań. Jednak moim zdaniem i tak udało nam się bardzo fajnie to wszystko przedstawić. Wydaje mi się, że byłyśmy tak zgraną drużyną, ponieważ mogłyśmy same się dobrać, wskutek czego podczas pracy panował swobodny oraz bardzo przyjazny klimat.
Nela Karczewska

Praca w grupie bardzo mi się podobała. Niestety nasza grupa w całym składzie nie mogła się spotkać ani na lekcji, ani po nich. Na szczęście w głowach zaczął świtać pewien pomysł... Od razu ja, Dominika, Agata i Paweł zabraliśmy się do pracy. Po dwóch dniach pracy udało się nam wykonać super plakat. Zostało nam tylko dopracowanie plusów i minusów podróży oraz wywiadu tak, by wszystko było ciekawe – nagraliśmy go, co bardzo spodobało się naszym kolegom i pani. Niestety w stresie zapomnieliśmy o kalekiej wymowie polskich słów przez Kalego.
Pozdrawiam
Patrycja Kawczyńska

W grupie pracowało mi się bardzo dobrze. Atmosfera była bardzo fajna Jeśli chodzi o mnie, to przy plakacie dotyczącym przygód Stasia i Nel napracowałam się, ale traktowałam to też jak dobrą zabawę. Ale przede wszystkim byliśmy wobec siebie mili i wyrozumiali. Podobało mi się, że w trakcie prezentacji projektu, mogłam się wcielić w rolę dziennikarki. Więc mówiąc jednym zdaniem - praca w grupie mi się bardzo podobała, jak i też temat, którym się zajmowaliśmy. Dzięki temu utrwaliłam znajomość treści lektury.
Serdecznie pozdrawiam panią Małgorzatę Lipińską
Dominika Hallmann

Bardzo mi się podobał pomysł na taki projekt. Wszyscy świetnie pracowali i każdy zrobił tyle samo. Było miło, zabawnie, a przede wszystkim kreatywnie. Minus był jeden dotyczący kamery i małej ilości osób w naszej grupie, ale myślę, że i tak dobrze sobie poradziłyśmy.
Pozdrawiam.
Otylia Redzimska.

Samo wykonanie bardzo mi się spodobało. Jeśli chodzi o atmosferę z mojego punktu widzenia SUPER! Jeśli chodzi o komunikowanie się, to nie było z tym problemu. Było śmiesznie, zabawnie, bardzo mi się spodobało. Każdy miał w tej pracy swój udział. Jedynym  minusem było to, że połowa naszej grupy się nie zjawiła na końcowym etapie projektu. Ale i tak sobie bardzo dobrze z dziewczynami poradziłyśmy!
Pozdrawiam Panią Małgosię
Kornelia Roszkowska

Uczniowie klasy 5a podczas realizacji projektu pracowali w większości z dużym zaangażowaniem, wykazując się przy tym zainteresowaniem określoną tematyką, Rzeczywiście, tak jak większość z nich twierdzi, oprócz solidnego wykonywania poszczególnych zadań, dobrze się bawili. Mnie cieszy wykazanie się przez uczniów znajomością treści lektury, kreatywnością oraz współpracą w grupie. Dziękuję.

Małgorzata Lipińska

 

AKCJA ZBIÓRKA ARTYKUŁÓW SZKOLNYCH

Serdeczne podziękowania dla wszystkich darczyńców, uczniów i rodziców. Dzięki Wam damy trochę radości dzieciom i młodzieży Z Psychiatrycznego Szpitala w Gdańsku.

Warto Pomagać!!!

Oto lista zebranych artykułów:

3 ryzy papieru, 10 bloków, 12 zeszytów, pastele ołówkowe- 2 szt., kredki woskowe- 1, kredki świecowe- 4, kredki -4, ołówki- 3, długopisy żelowe – 2, długopisy zmazywalne 1, plastelina -1, pędzle- 1, pęk długopisów, gumki -2 zestawy, długopisy zestaw.

Anna Bela

Życzenia Świąteczne

Na radosne Święta Wielkanocne

składamy serdeczne życzenia zdrowych, pogodnych

Świąt pełnych wiary, nadziei i miłości

oraz radosnego, wiosennego nastroju.

Niech te Święta będą dla Wszystkich

czasem wytchnienia i odpoczynku od trudów

i wyzwań dnia codziennego.

W imieniu Całej Społeczności 

Szkoły Podstawowej w Chwaszczynie

Dyrektor Robert Zochniak

 

 

Życzenia od Rady Rodziców

Konkurs "Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna”

W konkursie mogą uczestniczyć uczniowie szkół podstawowych z klas 4-7. Zadaniem uczestników jest stworzenie drzewa genealogicznego i opisanie dziejów swojej rodziny na podstawie m.in. rozmów (wywiadów) z bliskimi oraz informacji, dokumentów i zdjęć znalezionych w archiwum rodzinnym i w Archiwach Państwowych.
Prace konkursowe można nadsyłać do 24 kwietnia 2024 r. za pomocą formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie konkursu (archiwarodzinne.gov.pl)

Akcja charytatywna dla Miłakowa

Szanowni Państwo!

W okresie od 12.02.2024 do 01.03.2024 organizowaliśmy akcję charytatywną na rzecz Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Miłakowie. Zebraliśmy dużo darów w postaci ubrań, środków czystości i materiałów biurowych. Jedna z mam ucznia z kl. 7 zaoferowała również darmowe strzyżenie wychowanków ośrodka.
Wszystkim rodzicom, którzy włączyli się w tę szlachetną akcję składamy bardzo serdeczne podziękowania.
Pozdrawiam
Cecylia Dolna - pedagog